osoba wykonująca audyt SEO

10 narzędzi pomocnych do przeprowadzenia audytu SEO

Pozycja  strony internetowej w wyszukiwarce uzależniona jest od wielu czynników. Czy wiesz w jaki sposób możesz podnieść pozycję swojej strony w wyszukiwarce? Sprawdź narzędzia, za pomocą których zweryfikujesz potencjał swojej strony.

Czym jest audyt seo?

Audyt SEO to nic innego jak analiza funkcjonalności i użyteczności strony internetowej. Wykonuje się go w celu wskazania zalet i słabych punktów serwisu internetowego. Raport ten pozwala uzyskać informacje, dzięki którym będziemy mogli zoptymalizować stronę i podnieść jej jakość zarówno w stosunku do klientów jaki i robotów wyszukiwarek. Audyt dostarcza nam także informacji o błędach na stronie, które wpływają na niską pozycję strony w wyszukiwarce lub jej niską użyteczność. Audyt SEO może także dostarczyć danych dot. konkurencyjnych stron www.

10 narzędzi do przeprowadzenia audytu SEO

 

Właściciele stron internetowych nie muszą sami przeprowadzać audytu swojej domeny. Wiele firm oferuje pomoc w realizacji tych prac. Jednak wielu klientów nie chce niepotrzebnie wydawać pieniędzy i wykonują audyt samodzielnie. Do tego celu przydatne są dobre narzędzia, takie jak:

  1. Google Analytics – jest to narzędzie do analizy statystyk różnych serwisów stron. Usługa jest bezpłatna dla każdego. Niezależnie czy prowadzisz bloga czy sklep internetowy masz pełen dostęp do statystyk Google Analytics. Do głównych funkcji tego narzędzia należą: generowanie raportów z danymi dotyczącymi ruchu internetowego oraz wskaźników konwersji, oraz możliwość utworzenia różnych segmentów użytkowników zależnych od źródła ruchu i zachowania na stronie.
  1. Google Search Console – jest to bezpłatny zestaw narzędzi dla właścicieli stron, który pomaga zoptymalizować stronę zgodnie z wytycznymi Google. Główne funkcje narzędzia to: sprawdzenie statusu witryny, analiza statystyk kliknięć w domenę oraz dostarczenie informacji o frazach kluczowych domeny. GSC dostarczy także informacji, czy realizowana strategia promocji jest zgodna z polityką Google i czy strona nie jest zagrożona nałożeniem kary za nieprawidłowe działania ręczne na stronie.
  2. Firebug – to bezpłatne rozszerzenie programu Firefox, które dodaje do niego kilka funkcji programistycznych. Do podstawowych funkcji tego programu należy debugowanie lub monitorowanie CSS, HTML oraz JavaScript w przeglądanej stronie. Rozszerzenie może także wyświetlić strukturalny model danego dokumentu, oraz posiada inne ciekawe funkcje.
  3. SEOquake – to rozszerzenie dla przeglądarki Google Chrome, Firefox czy Opera. SeoQuake pomaga uzyskać  informacje na temat każdej strony internetowej dla szerokiego zakresu parametrów, takich jak Page Rank, indeksu Google, Alexa i wielu innych. Pozwala także sprawdzić gęstość słów kluczowych na stronie, oraz ile razy dane słowo kluczowe lub zdanie pojawia się na witrynie.
  4. Webpozycja – program, na którym zarówno klienci indywidualni, jak i firmy będą mogły zobaczyć pozycję swojej strony internetowej. Jeżeli chcesz wiedzieć na jakie słowa kluczowe Twoja strona jest widoczna w wyszukiwarce Google, skorzystaj z funkcjonalności Webpozycji.
  5. Majestic – narzędzie zarówno dla programistów, profesjonalistów SEO i analityków mediów, które proponuje szeroki zakres usług. Majestic to niezbędne narzędzie do analizy linków na stronie internetowej. Dzięki niemu będziesz w stanie opracować skuteczną strategię link building dla swojej strony. Majestic umożliwia wykonanie audytów i raportów o stronach, prowadzenie rejestru SEO i analizę adresów URL.
  6. Seoptimer – to bezpłatne narzędzie dla każdego webmastera i specjalisty SEO.  Umożliwia on weryfikację ponad 20 głównych czynników SEO na dowolnej stronie internetowej. Niezbędne narzędzie, które przyda się do przeprowadzania audytu na stronie.
  1. Screaming Frog – ciekawy program, który pozwala na zapoznanie się z nagłówkami na wszystkich podstronach, linkami i statusami podstron bez wchodzenia w źródła danej witryny. Wszystkie dane przedstawiane są w tabelkach.
  1. Analyzeo – to narzędzie, za pomocą którego sprawdzisz mapy aktywności na swojej witrynie. Raport Analizeo dostarczy Ci informacji, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po Twojej stronie oraz który obszar na stronie jest najczęściej przeglądany. Te informacje pomogą Ci zoptymalizować stronę internetową.
  1. Crazy Egg – proste narzędzie do wizualizowania zachowań użytkowników stron internetowych i analizy UX. Program analizuje strony internetowe i na podstawie badań tworzy mapy cieplne tzw. Heat Maps, dzięki którym wiemy, które obszary na stronie cieszą się największą popularnością.

Użycie powyższych narzędzi z pewnością pomoże Ci zweryfikować potencjał swojej strony internetowej i wskazać jej ewentualne słabe strony. Jeżeli nie masz czasu na samodzielną analizę wskaźników SEO, skontaktuj się z dobrą agencją interaktywną w twojej okolicy, która wykona audyt SEO za Ciebie.

 

Paweł Michalski