pisanie na laptopie

Jak stworzyć dobry opis produktu?

Przekrzykujące się na targu przekupki stanowiły kiedyś kwintesencję dobrej sprzedaży, konkurencji i pozyskiwania klientów. Internet ułatwił wiele aspektów życia. Produkty z całego świata stały się dostępne do wglądu i w dostawie a komunikacja asynchroniczna. Sprzedawać w internecie zaczęli nie tylko handlarze stacjonarni, ale też dopiero rozkręcający biznes amatorzy nowych rozwiązań. Dodatkowo platformy typu Allegro czy OLX umożliwiają sprzedawanie produktów każdemu bez potrzeby prowadzenia oddzielnego sklepu internetowego. W ten sposób po wpisaniu przez klienta zapytania w wyszukiwarce wyświetla się mnóstwo ofert zapewniających o najrzetelniejszym spełnieniu oczekiwania. Uwagę zwrócić można na wiele sposobów, jednak utrzymać ją na tyle, by przekonać do zakupu, pozwoli tylko dobrze skonstruowana treść ogłoszenia. Poznaj zasady pisania dobrych tekstów reklamowych.

Na czym polega copywriting?

 

Copywriter, najprościej rzecz ujmując, to osoba tworząca unikalne treści dostosowane do potrzeb zleceniodawcy. Teksty odpowiadające na potrzeby konsumentów są integralną częścią marketingu internetowego. Uzupełnione grafiką lub wideo prezentacją przyczynią się do budowania pozytywnego wizerunku firmy w świadomości klienta. Konstrukcja treści z użyciem odpowiednich słów kluczowych pozwoli na podniesienie pozycji produktu w wynikach wyszukiwarki, a przez to zapewni większą ilość kliknięć w link do naszej strony.

Jak napisać dobry opis produktu?

 

Jest kilka cech, które powinien posiadać opis produktu, aby sprzedać, a nie odstraszać klienta. Są to:

 

zwięzłość i użyteczność informacji – klient przegląda stronę, by dowiedzieć się konkretów o produkcie, po rozbudowane opisy przyrody sięgnie raczej do innych lektur;

poprawność językowa – błędy ortograficzne będą razić estetycznie i świadczyć o braku profesjonalizmu;

dostosowanie do języka odbiorcy – nie każdy kupujący będzie specjalistą w dziedzinie wystawianego sprzętu, innych zwrotów użyjemy sprzedając T-shirty młodzieżowe a innych, gdy wystawimy naukowe publikacje;

prawdziwość informacji – zachwalanie sprzętu w sposób niezgodny ze stanem faktycznym przyczyni się do zakupu, ale także do szybkiego zwrotu i niezadowolenia;

język korzyści – wyczerpujący praktyczny opis ma nie tylko prezentować, ale też przekonywać, podkreślając jak pozytywnie zakup ten wpłynie na użytkownika;

autorski charakter tekstu – kopiowanie opisów ze stron producenta lub innych, jeśli nawet nie skończy się posądzeniem o plagiat, będzie jedynie odsyłać do bardziej kompetentnego źródła.

 

Dobrze, jeśli opis uzupełniony jest samodzielnie wykonanym zdjęciem dobrej jakości, które będzie jednocześnie dowodem na rzeczywiste posiadanie oferowanego produktu. Fotografia podawać będzie wizualnie sporo informacji, co oszczędzi miejsca na opisywanie już widocznych cech słowami. Warto także udostępnić opinie użytkowników, którzy już zakupili dany towar. Najlepszą reklamą jest zawsze polecenie przez osobę niemającą w tym interesu.

 

Dlaczego warto skorzystać z usług copywritera?

 

W przypadku jednorazowej aukcji nikt nie opisze produktu lepiej niż wystawiający go właściciel. Jeśli jednak prowadzimy sprzedaż na większą skalę, możemy być ograniczeni czasowo przez inne obowiązki. Może się też zdarzyć, że przy dziesiątym przedmiocie zabraknie pomysłu i cierpliwości, co szybko rozwiąże spojrzenie z zewnątrz. Doświadczony copywriter zna zasady tworzenia tekstu sprzedażowego oraz ma wprawę w pisaniu na zamówienie. Dzięki temu kolejne opisy, traktowane jako praca z wyboru, a nie nadprogramowy obowiązek, będą pracowały na sukces firmy.

 

Paulina Huzior