Napisz do nas

Dla kogo buzz marketing?

Niezmiennie pierwszym i najlepszym dla wielu konsumentów źródłem informacji o danym produkcie jest inny człowiek, który potwierdza jego działanie na własnym przykładzie. Koleżanka na spotkaniu zachwalająca nowy kosmetyk, ciocia na spotkaniu rodzinnym czy znana blogerka internetowa. Siła “poczty pantoflowej” znana jest nie od dziś. Dlatego właśnie starając się wypromować daną markę, powinniśmy szczególnie przyjrzeć się temu sposobowi komunikacji z klientem.

 

Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany, czyli inaczej buzz marketing, to zespół działań marketingowych i promocyjnych, mających na celu wywołanie wśród potencjalnych klientów pozytywnych skojarzeń i rekomendacji dotyczących naszego produktu. Marketing szeptany jest więc budowaniem zainteresowania ludzi wokół określonego produktu, a także marki czy tematu. “Buzz” z języka angielskiego to nic innego jak brzęczenie, robienie hałasu i o to dokładnie chodzi w marketingu szeptanym.

 

Marketing plotki, bo takiego terminu też zwykło się używać, gdy mówimy o marketingu szeptanym, zwykle kojarzy się z bezpośrednim przekazywaniem informacji drogą werbalną. Jednak dziś, w dobie internetu, następuje coraz większy jego rozwój. Dzięki forom internetowym czy blogom społecznościowym, informacja jest w stanie bardzo szybko trafić do określonych odbiorców.

 

Zasady bezpiecznego marketingu szeptanego

 

Jak skutecznie plotkować?

Należy pamiętać, że skuteczny marketing szeptany, to taki, w którym skupiamy się, by ułatwić zadowolonym klientom swobodną rozmowę na temat naszych produktów, by to osiągnąć warto skupić się na kilku zasadach:

 

Bądź ciekawy i oryginalny

Stawiaj na kreatywne pomysły, które wyróżnią Cię na tle konkurencji. Zainwestuj w dobre hasła reklamowe, tworzone przez profesjonalistów oraz kampanię reklamową. Ważna jest tu świeżość, atrakcyjność i dynamizm. Nikt nie lubi nudy.

 

Określ grupę docelową

Tworząc dany produkt lub usługę, ważne jest by dokładnie wiedzieć, do kogo ją kierujemy. Nie strzelaj ślepo informacjami w kierunku osób, których może to nie dotyczyć lub nie interesować.

 

Zdobądź zaufanie

Jedną z podstawowych kwestii marketingu szeptanego, jest zdobycie szacunku i zaufania wśród klientów. Bądź miły i pomocny, chętnie odpowiadaj na pytania konsumentów i najważniejsze - bądź uczciwy.

 

 

Przykłady marketingu szeptanego

Najbardziej znanymi taktykami marketingu szeptanego są:

 

1.            Community marketing - polega na dużej aktywności w mediach społecznościowych, w tym wspieranie forów internetowych oraz fanclubów i promowaniu wsród nich swoich produktów poprzez wywoływanie dyskusji na ich temat.

2.            Produkt seeding - polega na dostarczeniu produktów bądź ich próbek konsumentom

3.            Trendsetting - promowanie mody na konkretne marki produktów i wywoływanie chęci naśladownictwa

4.            Brand blogging - blogowanie oparte na promowaniu naszego produktu w sieci.

5.            Evangelist marketing - tworzenie u konsumenta bardzo silnego zaufania do firmy i produktu, w związku z czym klient sam przekonuje innych do kupowania go.

 

Angelika Wylegała

Używamy cookies

Używamy plików cookies aby ułatwić Ci korzystanie z naszych stron www, do celów statystycznych oraz reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.